VODAFONE, aneb mobilní operátor, na který není v Čechách spolehnutí…

Už žádní falešní sobi….
už žádná falešná reklama Vodafone,
aneb mobilní operátor, na který není v Čechách spolehnutí…

Očekáváte přírůstek do rodiny? Blíží se termín Vašeho porodu? Chcete mít právě v této době klid a jistotu ve spojení s celou svojí rodinou?  Pak na základě  svých ročních zkušeností důrazně varuji….. za žádných okolností nespoléhejte na služby Vodafone. 

Nenechte se přitom oklamat  málo inteligentní reklamou, ani personálem, který se dobrovolně nechal po celé loňské vánoce ponižovat tak, že se začali aktivizovat zastánci zvířat.

Od nástupu třetího operátora mobilních telefonů si mnozí z nás po prvních nejistých krůčcích Oskara mnoho neslibovali. Avšak po vstupu Vodafone, zejména pak po revoluci v cenách za poskytované služby, mnozí i tradičně nerozhodní začali váhat a řada lidí si k Vodafone našla svoji cestu, mnozí přešli s nadějí seriózního přístupu od konkurenčních operátorů.

Vodafone v Čechách je však velkým zklamáním. V prvé řadě nejsou pravdivé informace společnosti Vodafone o pokrytí plochy naší republiky signálem. Jen okolo Prahy jsou místa, kde uživatel ztrácí signál, byť podle internetové mapy serveru  má zde mít Vodafone  dokonalé pokrytí (nechť si každý čtenář provede kontrolu sám)..

Vodofone staví svojí reklamní náborovou kampaň mj. na možnosti využívat právě internetu pro přehled platby za poskytnuté služby. Svým klientů  nabízí, že shodné  informace bude zasílat prostřednictvím  SMS.

Výsledek? Nakonec můžete obdržet během jednoho zúčtovacího období i více rozdílných částek. Právě tímto začal můj příběh s Vodafone.
Jako průměrný zákazník jdu žádat o vysvětlení tohoto rozporu  do nejbližší prodejny Vodafone. Personál přiznává chybu systému a doporučuje mi  raději zaplatit vyšší částku, aby nedošlo k odpojení mého telefonu. Povinnosti bylo učiněno za dost  a to dokonce 3 dny před lhůtou splatnosti. Výsledek, za další dva dny Vám přístroj začne bez varování NEfungovat. Nikam se nedovoláte, nikam nenapíšete SMS. Nejprve provedete výměnu baterie a restart mobilního přístroje. Výsledek?  Žádná změna, přístroj nefunguje. Časem zjistíte, že můžete SMS a volání alespoň přijímat. Tak přijdete k logickému zjištění, že chyba není na straně hardwaru vašeho přístroje, ale v systému Vodafone. Opět jdete do nejbližší prodejny Vodafone. Personál vás však nemile překvapí. Dostane se vám informace, že nebyla z vaší strany zaplacena poslední částka. Znejistíte a hledáte  pevnou linku ke  kontrole služeb vaší banky. Ta vás ovšem ujistí, že bezhotovostní převod proběhl v řádném termínu a dále, že tento bezhotovostní styk probíhá v řádu hodin. Jako průměrný a tudíž řádný občan jste v zaměstnání  a z pevné linky svého zaměstnavatele voláte zpět operátorovi. Z internetu Vodafone máte v nabídce řadu čísel začínajících na 800…
Příběh nekončí…..
Automat pro zákazníky Vodafone  vás hned v prvním kroku donutí použití k další  komunikaci číslo vašeho mobilního telefonu. Nastává další nemilé překvapení.  Automat vám bez emocí oznámí,  že  nemáte zaplacenou poslední částku, a na základě toho s  vámi odmítne Vodafone dále komunikovat.
Příběh nekončí…..
Vodafone vám tedy odmítne jakékoliv elektronické spojení. Jste donuceni všeho nechat a zapojit svůj lokomoční aparát.  Po svých dojdete opět do nejbližší prodejny Vodafone, na vaši stížnost personál již bez atrap parohů nebohých sobů jen bezradně  krčí rameny. Chcete spojit s kompetentní osobou. Nikdo ji nezná.  Nakonec Vám poradí zavolat z „pevné linky“ komusi a ten vám sdělí zásadní informaci, která má být pro zákazníka přímo zaklínadlem. Personál do limitu vaší trpělivosti naučeně v argumentaci omílá „zaklínadlo“, tedy slovní výraz  „náš systém“. Vodafone má softwarový systém, kterému trvá 4 DNY, než zaregistruje Vaši příchozí platbu. Ani po podrobném vysvětlení problému vám nikdo ve Vodafane nemůže pomoci, vše je v moci „systému“.
Příběh nekončí….
Po několika dnech k vám dorazí dlouho očekávaná SMS. Vodafone zaregistroval, že vaše platba dorazila do jeho „systému“. Ale váš přístroj přesto stále nefunguje. Jdete proto opět a neúnavně  do nejbližší prodejny Vodafone.  Personál, který  zhusta svojí inteligencí  uráží nebohé zvíře čivavu, vám oznámí, že „systém“ Vodafone neumí okamžitě obnovit činnost vaší linky.
Příběh nekončí…..
Po několika osobních urgencích ve Vodafone vám dokonce jeho „systém“ odmítne i přijímat SMS a volání.
Příběh končí…..
Po několika desítkách hodin, kdy „systém“ oznámil, že firma  Vodafone zaregistrovala vaši platbu, vám „systém“ obnoví normální činnost vašeho mobilního telefonu. V mé případě nastalo na téměř celý pracovní týden naprosté paralyzování pracovních povinností. Soukromý mobil používám k plnění i svých pracovních povinností.
Po celou dobu všech peripetií s nepřátelsky se chovajícím „systémem“ Vodafone mne jeho internetová služba Vodafone, tzv. „Rychlý přehled“ po celou dobu  informovala,  že mám na svém účtu přeplatek 2,000 Kč !!!

Na závěr…..
Člověk se nechá nejvíce ovlivnit vlastní zkušeností.
Je mojí chybou, že jsem si nevzal ponaučení již před časem. Jak mnozí čtenáři našeho internetového deníku zaregistrovali, pro chybu Vodafone v létě roku 2006 náhle přestala fungovala  jedna z našich Poraden. Náš Poradce byl tímto operátorem ponechám na holičkách v zahraničí. Řádně sice zaplatil poplatek za aktivaci služby Roaming, ten ale nebyl chybou tohoto operátora řádně aktivován. Přestože zbylí členové  rodiny  Poradce, kteří zůstali v Praze  po dva týdny usilovně  urgovali, tak „systém“ nereagoval. Až moje osobní zkušenost mi dala nahlédnout do pocitů člověka , který se nevlastní vinou dostane do spárů „systému“ českého Vodafone.

                                                                                         Doc. MUDr. Antonín Pařízek, CSc.                       

Čivava je jedno z nejmenších psích plemen. Jeho jméno je odvozeno od mexického státu Chihuahua, kde je jeho výskyt poprvé doložen. Indiánské pověsti zmiňují čivavy jako ochránce zemřelých náčelníků na cestě do světa duchů…..odborníci přes marketing mysleli při výběru loňského symbolu vánoční kampaně skutečně na vše.          

 

Témata: