Výživa v těhotenství

__ADV__Hlavní zásadou výživy vůbec, je konzumace pestré a vyvážené stravy.  Předpokládám, že teoreticky je o tom obeznámena většina těhulek, prakticky už to nejspíš bude problém. Proto se budu snažit na těchto stránkách prezentovat vyzkoušené recepty, které budou splňovat zásady zdravé výživy.

 

  • Dostatečný příjem tekutin – jistě je problémem vypít najednou 2 - 3 litry tekutin, pokud se naučíte popíjet během dne po troškách, půjde to lépe a budete samy překvapeny, kolik toho vypijete. Vhodné jsou nesycené stolní vody, ovocné a zeleninové šťávy, ovocné čaje… Výborná věc je v těchto měsících určitě odšťavňovač. Osobně nedám dopustit na vitamínovou bombu jablka-mrkev-pomeranč-citrón.
     
  • Konzumace čerstvého ovoce a zeleniny –  množství nejrůznějších salátů, ovocné dezerty, když máte chuť na něco sladkého, nebo výborná pečená zelenina… dostávate tak do těla nejen nepřeberné množství vitaminů, ale i tolik důležitou vlákninu, pokud vás trápí zácpa.
     
  • Mléčné výrobky – výhodu mají určitě milovnice mléka, ale pokud samotné mléko nemusíte, můžete ho nahradit jogurtem, tvarohem, kysanými nápoji nebo sýry. Ať žije vápník!
     
  • Bílkoviny – výše uvedené mléčné výrobky, obilniny, maso, vejce.  Vhodné je  větší zastoupení tmavého a celozrnného pečiva, ale kdo by odolal čerstvému rohlíku z oblíbené pekárny. Maso určitě libové, drůbež, králík, ryby.

 

Tak, to bylo několik poznámek do začátku a teď už můžete vyzkoušet každý týden nový recept z mého receptáře. Ocením Vaše postřehy, poznámky i zkušenosti z jednotlivými recepty.        

                            
 

Lucie Jeníková
Témata: